مبانی نظری و پیشینه پژوهش هویت فرهنگی و شبکه های اجتماعیدسته: مبانی و پیشینه نظری 
بازدید: 2 بار
فرمت فایل: docx 
حجم فایل: 135 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 49 

مبانی نظری و پیشینه پژوهش هویت فرهنگی و شبکه های اجتماعی در 49 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc



=======================================================
تمامی فایل های سیستم، توسط کاربران آن آپلود می شود. اگر در فایلی تخلفی مشاهده کردید و یا مالک پزوژه ای
بودید که از وجود آن در سایت رضایت نداشتید با ما تماس بگیرید، در اسرع وقت به گزارش شما رسیدگی می شود.
=======================================================

info@cero.ir || cero.ir@yahoo.com || cero.poshtibani@gmail.com || فرم تماس با ما
=======================================================

مبانی نظری و پیشینه پژوهش هویت فرهنگی و شبکه های اجتماعی

در متن توضیحات زیر ممکن است متن بهم ریخته باشد (به جهت کپی از فایل ورد)، ولی فایل اصلی کاملا اصولی می باشد

در 49 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)

کاملا استاندارد با اشکال کامل برای استفاده فصل دوم پایان نامه

جدیدترین منابع موجود مربوط به سالهای 1391 و منابع خارجی 2011

بخشهایی مختلف از متن:

هویت فرهنگی و شبکه های اجتماعی

فرهنگ

درباره فرهنگ تعاریف متفاوت و گوناگونی آمده است؛ اما می توان به دو تعریف زیر اشاره کرد:

فرهنگ عبارت است از مجموعه پیچیده ای از علوم، دانش، هنر، افکار و اعتقادات، قوانین و مقررات، آداب و رسوم و سنت ها و به طور خلاصه، کلیه آموخته های و عادت هایی که انسان در حکم مهمترین عناصر جامعه اخذ می کند. و در تعریف دیگر، فرهنگ را شیوه زندگی برخاسته از اندیشه(عقل نظری) و نظام ارزشی(عقل عملی) نیز تعریف کرده اند. لذا این فرهنگ چند لایه دارد.

  1. لایه اول و عمیق ترین لایه هر فرهنگ، لایه معرفتی یا جهان بینی آن است که از سنخ تفکر، باور و اندیشه است.
  2. لایه دوم، لایه ارزشهاست که برآمده از لایه اول است، یعنی الگوهای داوری و قضاوت از خوبی، بدی، زشتی وزیبایی.
  3. لایه سوم، الگوهای رفتاری، هنجارها و قالب های رفتاری است. یعنی قالب هایی که در نهادهای گوناگون شکل می گیرند. نهادهایی چون خانواده، مدرسه، آموزش و پرورش، اقتصاد و اوضاع دین و سیاست.
  4. لایه چهارم، نمادها هستند که هم کلامی اند و هم غیرکلامی اند؛ به معنای دیگر، هم نوشتاری است و هم زبان گفتاری و حرکات و عادات رفتاری، هنر، موسیقی و طراحی را نیز در بر می گیرد (افروغ، 1382: 84)

پس فرهنگ، لایه ها، سطوح و ابعادی دارد که آرمان ها و اهداف در عمیق ترین لایه آن قرار دارند؛ شناخت انسان از خود و جهان و معرفت او از هستی و تصویری که از آغاز و انجام خود دارد، در مرکز این لایه واقع شده است. این شناخت می تواند هویت دینی، اساطیری، معنوی، دنیوی، توحیدی و یا الحادی داشته باشند. همچنین شناخت مزبور، به لحاظ روش شناختی می تواند و حیانی، شهودی، عقلانی و حسی باشد (پارسانیا، 1385 :8 ).

2-1-2- هویت

هویت یک عنصر مبارز در افراد استحال باید بدانیم عناصر تشکیل دهنده هویت چیست و آیا این عناصر ذهنی هستند و یا دارای نمود عینی و خارجی؟ همچنین آیا عناصر ثابتی هستند مثل سرزمین، دین یا اسطوره و یا متغیریندمثل فناوری، وقایع و حوادث تاریخ ساز و...؟ و نیز آیا این عناصر اکتسابی هستند نظیر علوم وفنون، هنر و یا موروثی مثل میراث های فرهنگی مادی و معنوی؟ ...

...

گفتار سوم: بررسی پژوهش های پیشین

1-3-2- پژوهش‌های پیشین خارجی

  • ساختار هویت در فیس‏بوک: قدرت دیجیتالی در ارتباطات کنترل شده عنوان تحقیقی  است که در دانشگاه تمپل ایالات متحده و در دپارتمان جامعه‏شناسی این دانشگاه و با روش تحلیل محتوا هویت‏های ابراز شده در فیس‏بوک مورد بررسی قرار گرفته است.

در چکیده این تحقیق آمده است: «تحقیقات اولیه روی اظهارات آنلاین، اساساً بر ساختارهای هویت در محیط‏های تخلصی آنلاین (محیط‏هایی که در آن کاربران با نام مستعار ظاهر می‏شوند) متمرکز شده است. بیش‏تر مطالعات اخیر به بررسی ویژگی‏های عملکرد افراد در محیط‏های آنلاین با جنبه تخلصی کمتر (مانند سایت‏های اینترنتی قرارعشقی) پرداخته و یافته‏های متفاوتی را گزارش کرده‏اند. مطالعه کنونی به پژوهش ساختارهای هویتی فیس‏بوک  "محیط آنلاین غیر تخلص (محیطی که در آن کاربران با نام واقعی ظاهر می‏شوند) که به تازگی پدید آمده است" پرداخته‏اند. براساس تحلیل محتوای 63 حساب(اکانت) فیس‏بوک این نتیجه حاصل شده است که شخصیت‏های مطرح شده در این محیط‏های غیر تخلصی با هویت‏های پدید آمده در محیط‏‏های تخلصی تفاوت دارند و کاربران فیس‏بوک، خصوصیات خویش را به طور ضمنی و مفهومی و نه صریح ابراز می‏کنند.

....

راستای هویت فرهنگی آنان‌ است‌ را برانگیزد.

4-2- مبانی نظری

در این بخش به توضیح مبانی و چارچوب نظری می پردازیم. مبانی نظری ارائه شده، شامل نظریاتی است که پایه انجام تحقیق بر اساس آنها صورت می گیرد و در این بخش شامل نظریاتی است که به لحاظ موضوعی و محتوایی بیشترین رابطه را با موضوع پژوهش دارند که محقق در جریان تحقیق از این نظریات بهره برده است.

1-4-2- نظریه بازنمایی:

فرآیند ثبت ایده‏ها، دانش یا پیام‏ها به شکل فیزیکی را در نظریه نشانه‏شناسی، «بازنمایی» می‏گویند. بازنمایی را می‏توان به شکل دقیق‏تر استفاده از «نشانه‏ها» (تصاویر، صداها وغیره) برای گفتن، تصویر، ترسیم یا باز تولید چیزی که به شکل فیزیکی درک، احساس، تصور یا لمس شده، تعریف کرد. قصد سازنده شکل، بافت اجتماعی و تاریخی که شکل درآن ساخته شده، هدف ازساخت عوامل پیچیده‏ای هستند که وارد تصویر می‏شوند(دانسی، 1388: 20). ...

...


لطفا پیش از دانلود حتما به این نکات توجه نمایید (کلیک کنید)

خرید

شماره تماس پیامکی برای مواقع ضروری : 09010318948

برچسب ها : مبانی نظری و پیشینه پژوهش هویت فرهنگی و شبکه های اجتماعی , مبانی نظری و پیشینه پژوهش هویت فرهنگی و شبکه های اجتماعی مبانی نظری هویت فرهنگی و شبکه های اجتماعی پیشینه تحقیق هویت فرهنگی و شبکه های اجتماعی پیشینه پژوهش هویت فرهنگی و شبکه های اجتماعی ادبیات تحقیق هویت فرهنگی و شبکه های اجتماعیمبانی نظری و پیشینه تحقیق هویت فرهنگی و شبکه های اجتماعی